جدیدترین اخبار بازی

جدیدترین اخبار درباره بازی پلی استیشن، ایکس باکس و کامپیوتر

جدیدترین اخبار بازی

جدیدترین اخبار درباره بازی پلی استیشن، ایکس باکس و کامپیوتر

۲ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

مراقبت از بیمار کرونایی در خانه

مدت‌های طولانی است که ویروسی به نام covid-19، وضعیت زندگی عادی مردم جهان را به میزان زیادی مختل کرده است و آدم‌های زیادی هستند که متاسفانه به خاطر این ویروس جان خود را از دست داده و یا می‌دهند. بنابراین یک ترس همیشگی با ماست: نکند عزیزمان به این بیماری مبتلا شوند و اگر چنین اتفاقی بیفتد، راه‌های مراقبت و نگهداری از آنها چگونه است؟ ما در این نوشته به سراغ بررسی این موضوع رفته‌ایم: نکاتی که برای مراقبت از بیمار کرونایی لازم است. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

علائم و نشانه‌های بیماری را به طور کامل یاد بگیرید

علائم بیماری کووید-19، در افراد مختلف بسیار متفاوت است و ممکن است به صورت خفیف، متوسط و یا شدید دیده شود. تب، سرفه، تنگی نفس، اگزما، خارش پوست، مشکلات گوارشی و سردرد از علائم این بیماری است و ممکن است هر فردی، فقط بخشی از آنها را تجربه کند.

طبق توصیه‌های صورت گرفته، افرادی که دارای نقص سیستم ایمنی هستند و یا در سنین بالای 65 سال قرار دارند، در شرایط ابتلا بدتری هستند، اما آمارهای مرگ ثبت شده، نشان می‌دهد افراد بسیار زیادی بوده‌اند که در حین سلامت کامل، در سنین کم به بیماری مبتلا شده و جان خود را از دست داده‌اند. بنابراین باید تمام توصیه‌های ایمنی را چه قبل از ابتلا و چه در زمان ابتلا به بیماری جدی گرفت.

وضعیت بیمار توسط پزشک متخصص مشخص شود

بستری کردن بیمار در بیمارستان و یا خانه، موضوعی است که باید توسط پزشک متخصص تشخیص داده شود. بنابراین اگر علائم فرد مبتلا متوسط و یا شدید است، حتما به پزشک مراجعه کنید تا او نظر قطعی را بدهد و داروهای لازم را برای مصرف مشخص کند.

رعایت مراحل زیر را جدی بگیرید

  1. تا آنجایی که امکان دارد فرد مبتلا به بیماری کرونا اگر داخل خانه بستری می‌شود، باید به طور کامل قرنطینه شود، به طوری که اتاق اختصاصی برای او در نظر گرفته شود و یا در صورتی که این امکان وجود ندارد، حداقل 1.5 متر از سایر افراد فاصله داشته باشد.
  2. اگر دو سرویس بهداشتی در خانه وجود دارد، یکی از آنها فقط برای بیمار اختصاصی شود و در غیر اینصورت، تمام سطوح آن پس از استفاده با وایتکس ضدعفونی شود (گرچه جدیدترین یافته‌ها نشان می‌دهد ویروس کرونا از طریق سطوح منتقل نمی‌شود).
  3. سعی کنید فقط یک نفر که وضعیت سلامتی مطلوبی دارد و به بیماری نقص ایمنی مبتلا نیست، از بیمار مراقبت کند و یا اگر امکان این کار برایتان مهیا نیست، از پرستاران خصوصی کمک بگیرید.
  4. سعی کنید بیمار به موقع داروهای خود را دریافت کند. یکی از داروهای مهمی که به بیماران با شرایط وخیم تجویز می‌شود، آمپول رمدسیور است که باید تمام دوزهای آن به فرد تزریق شود. برای اینکار نیز اگر به کار تزریقات آشنایی ندارید، سعی کنید از خدمات تزریق آمپول در محل کمک بگیرید تا اینکار مهم را به درستی و به موقع انجام دهند.
  5. غذاهای مقوی، مایعات گرم و هر نوع ماده مغذی که پزشک برای بیمار تجویز کرده است، می‌تواند در بهبود روند بیماری بسیار کمک کننده باشد. بنابراین سعی کنید تا حد امکان آنها را تهیه کنید و برای مصرف بیمار آماده کنید.
  6. اگر امکان استفاده از ماسک برای بیمار وجود دارد، بیمار باید همیشه ماسک استفاده کند و وضعیت تهویه اتاقی که او در آن قرنطینه است، باید به شکلی باشد که امکان جریان هوای تازه وجود داشته باشد. البته باید فردی که مراقبت از بیمار را به عهده دارد نیز، از ماسک استفاده کند و به طور مرتب دستان خود را ضدعفونی کند.
  7. برای بیمار ظروف مخصوص در نظر بگیرید و پس از هربار استفاده، آنها را بشویید و دوباره فقط برای او مورد استفاده قرار دهید. همچنین لباس‌های او را جداگانه در نظر بگیرید و به طور مرتب آنها را بشویید و کاملا خشک کنید.
  8. اگر در لیست داروهای او، نیاز به تزریق سرم وجود دارد، برای اینکار آموزش‌های لازم را ببینید، چرا که ممکن است تزریق سرم کار ساده‌ای نباشد (به دلیل مشکل یافتن رگ و مواردی مانند آن). بنابراین اگر توانایی و یا زمان یادگیری را ندارید، از خدمات تزریق سرم کمک بگیرید تا با دریافت هزینه مشخص، در محل حاضر شوند و کار تزریق و وصل سرم در منزل را انجام دهند.
  9. ضدعفونی اتاق بیمار را فراموش نکنید. هر روز سعی کنید تمام کناره‌های تخت، ظروف و وسایلی که بیمار به آنها دست زده است را با محلول ضدعفونی کننده بشویید. اگر بیمار به بوی محلول حساسیت نشان می‌دهد، حتما درب و پنجره‌ها را باز بگذارید و سپس اینکار را انجام دهید.

دوره پس از بهبود نیز مهم است

دوره نقاهت پس از بهبود بیماری کووید نیز بسیار مهم است. چرا که مشخص شده است عوارضی در افراد بیمار پس از ابتلا دیده می‌شود که ممکن است منجر به مرگ ناگهانی شود. برای مثال سردرد، یکی از این عوارض است که باید جدی گرفته شود، چرا که احتمال ایجاد لخته خون در مغز و در نتیجه مرگ وجود دارد. بنابراین در صورت مشاهده چنین علائمی سعی کنید با یک پزشک متخصص صحبت کنید و دستورات لازم را دریافت کنید.

همچنین افرادی که درصد زیادی از ریه آنها درگیر بیماری و عفونت شده است، تا مدت‌ها باید مراقبت‌های لازم را جدی بگیرند و از بودن در مراکز شلوغ و آلوده پرهیز کنند و سیستم ایمنی خود را با خوردن مواد مغذی تقویت کنند. همچنین برای بهبود یافتن ریه‌ها این نکات را نیز در نظر بگیرید.

  • austin wardy
  • ۰
  • ۰

تمیز کردن کفپوش پارکت

برای تمیز نگاه داشتن انواع کفپوش‌های خانه، چه راه‌هایی را در پیش می‌گیرید؟ آیا می‌دانید که نکات مهمی وجود دارند که در هنگام تمیز کردن خانه باید به آنها توجه کنید و ما در ادامه این نوشته سعی کرده‌ایم برخی از این موارد را بررسی کنیم. این نکات باعث افزایش دوام و ماندگاری انواع کفپوش‌ها و تمیزی آسان‌تر آنها خواهد شد.

از فرش و موکت استفاده کنید

اگرچه فرش و موکت، خودشان به نوعی کفپوش خانه محسوب می‌شوند، اما اگر کفپوش اصلی خانه شما از مصالحی مانند سنگ، سرامیک و مانند آن است، برای کثیفی کمتر می‌توانید بخش‌هایی از آن را با فرش و قالی بپوشانید. این موضوع به ویژه در بخش‌هایی مانند ورودی درب خانه (با پادری)، ورودی سرویس بهداشتی و حمام و محل قرارگیری سینک ظرفشویی، توصیه می‌شود. چرا که تا حد زیادی مانع از گسترش رطوبت به دیگر بخش‌ها می‌شوند.

جارو کردن یادتان نرود

اگرچه ممکن است چندان دل خوشی از جارو کردن خانه نداشته باشید، اما یکی از مهم‌ترین گام‌ها در تمیز نگاه داشتن کفپوش‌ها، جاروی آنهاست. اگر کفپوش شما چوبی، سنگ و یا سرامیک است، جاروبرقی گزینه خوبی برای تمیز کردن این بخش‌هاست. البته توجه داشته باشید که به خوبی برس جاروبرقی روی کف قرار گیرد، چرا که در غیر اینصورت ممکن است روی سطوحی مانند پارکت و لمینت خش بیفتد و در نتیجه نیاز به تعویض و تعمیر خواهید داشت و باید به سراغ انتخاب یک نصاب ماهر پارکت هم بروید. البته گاهی اوقات استفاده از یک جاروی دستی که برس نرمی نیز دارد برای سطوح حساس‌تری مانند کفپوش‌های چوبی کافی هستند.

از شوینده‌های مناسب استفاده کنید

وقتی در فروشگاه‌های بزرگ، به قفسه شوینده‌ها مراجعه می‌کنید، با انواع بسیار متنوعی از شوینده‌ها روبرو خواهید بود که با اهداف و مصارف مختلفی تولید شده‌اند. برخی از آنها موادشوینده معمولی هستند و برای از بین بردن لک‌های کوچک استفاده می‌شوند. بعضی از آنها نقش جرم‌گیر را دارند و استفاده از آنها برای کفپوش سرامیکی حمام و سرویس بهداشتی توصیه می‌شود.

اما توجه داشته باشید که اگر کفپوش‌های شما تا حد زیادی نو هستند و کمتر آسیب دیده‌اند، از شوینده‌های ملایم برای شستن‌شان استفاده کنید که در این مطلب معرفی شده اند. چرا که علاوه بر آنکه آسیب کمتری به محیط زیست وارد می‌کنند، برای دوام طولانی مدت کفپوش‌ها نیز مناسب هستند.

ابزارهای شستشو تهیه کنید

خرید موپ، تی و برس‌ها برای شستشوی سطوح مناسب هستند و بسته به ضخامت و مقاومتی که دارند، می‌توانید هر کدام از این مدل‌ها را استفاده کنید. برای مثال اگر کفپوش شما، چوبی است، استفاده از تی و موپ توصیه می‌شود، اما برای شتشوی کفپوش‌های سرامیک، انواع برس‌دار مناسب هستند.

  • austin wardy