جدیدترین اخبار بازی

جدیدترین اخبار درباره بازی پلی استیشن، ایکس باکس و کامپیوتر

جدیدترین اخبار بازی

جدیدترین اخبار درباره بازی پلی استیشن، ایکس باکس و کامپیوتر

  • ۰
  • ۰

تعمیر خانه قدیمی

تعمیرات بخش‌های مختلفی از خانه، یکی از کارهایی است که در طول زمان باید انجام شود و البته هرچه خانه قدیمی‌تر باشد، میزان رسیدگی و توجه به آن بیشتر می‌شود. اما مهم‌ترین بخش‌هایی که باید حواستان همیشه به آنها باشد، کدام‌اند؟ در این نوشتار سعی کرده‌ایم به این سوال پاسخ دهیم.

1. چکه کردن آب از سقف

بسته به اینکه سقف ساختمان را قیرگونی و یا ایزوگام کرده باشید، بعد از گذشت چندین سال، ممکن است نشانه‌هایی از رطوبت در سقف خانه مشاهده کنید که به معنی فرسایش سقف و ایزوگام است. این اتفاق به ویژه برای حمام و سرویس بهداشتی بیشتر رخ می‌دهد، چرا که در معرض رطوبت بیشتری قرار دارند. بنابراین اگر در خانه‌های آپارتمانی زندگی می‌کنید، ممکن است یکی از همین روزهاف همسایه طبقه پایینی شما از چکه کردن آب در سقف حمام و یا سرویس بهداشتی‌اش برای شما شکایت کند. در این حالت، باید منشا رطوبت و حتی چکه کردن آب را پیدا کنید و محل مورد نظر را دوباره قیرگونی کنید. برای اینکه اینکار به صورت کامل انجام شود و دیگر برای سال‌ها، به آن نیازی پیدا نکنید، بهتر است از متخصصین حرفه‌ای و مواد مرغوب بهره بگیرید.

2. عدم حرارت کافی پکیج

اگر خانه شما مجهز به پکیج است، با گذشت مدت طولانی ممکن است موتورخانه به خوبی کار نکند و یا رادیاتورها مانند سابق گرما را انتقال ندهند. در چنین حالتی باید به سراغ تعمیر کار پکیج بروید تا اقدامات لازم را انجام دهند. گاهی اوقات فقط با سرویس پکیج مشکل حل می‌شود؛ کارهایی مانند هواگیری رادیاتورها، اما گاهی اوقات تعمیرات تخصصی‌تر هستند و شاید نیاز به نصب پکیج جدید و یا تعویض لوله‌ها باشد.

3. اتصالات سیم‌کشی برق خانه

اگر خانه شما طول عمر زیادی داشته باشد، احتمالا سیم کشی ساختمان با مشکلاتی روبرو خواهد بود. برای مثال ممکن است با اتصالی برق در هنگام وصل سیم برق به پریز روبرو شوید و یا حتی در حین استفاده از وسایلی که توان مصرفی بالایی دارند، آتش‌سوزی ایجاد شود. در این حالت، حتما باید سیم کشی ساختمان مورد بررسی قرار گیرد و یا حتی به طور کامل تعویض شود. در چنین مواردی متخصص سیم کشی ساختمان معمولا سیم کشی روکار را برای ساختمان انجام می‌دهند تا دیگر از سیم‌کشی قدیمی استفاده نشود و نیازی به حفاری و تخریب دیوارها و کف زمین نباشد.

4. نشت لوله‌های آب ساختمان

لوله کشی ساختمان‌های قدیمی معمولا از نوع لوله‌های فلزی بوده است و به همین علت در طول گذر زمان، آسیب می‌بینند و تخریب می‌شوند، در نتیجه علاوه بر تخریب داخل ساختمان، منجر به هدر رفت میزان بسیار زیادی از آب شهری می‌شوند. البته مشکل فقط مربوط به لوله‌های فلزی در لوله کشی نیست، بسیاری از لوله‌های PVC که برای اینکار در نظر گرفته می‌شوند، با گذشت زمان نیاز به بررسی و حتی تعویض دارند. بنابراین اگر در ساختمانی قدیمی زندگی می‌کنید و یا فکر می‌کنید فشار آب شیرهای آب مانند سابق نیست، بهتر است از خدمات لوله کشی ساختمان استفاده کنید تا در اسرع وقت به این مشکلات رسیدگی شود. نشانه‌های نشتی لوله آب را در این مطلب مشاهده کنید.

 

5. کثیفی دیوارهای خانه

تقریبا تمامی خانه‌های قدیمی به رنگ آمیزی دوباره نیاز دارند، البته اگر دیوارها با آجر و گچ ساخته شده باشند. در چنین شرایطی باید برحسب دکوراسیون مورد نظر، دیوارها و سقف خانه دوباره رنگ‌آمیزی شود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی