جدیدترین اخبار بازی

جدیدترین اخبار درباره بازی پلی استیشن، ایکس باکس و کامپیوتر

جدیدترین اخبار بازی

جدیدترین اخبار درباره بازی پلی استیشن، ایکس باکس و کامپیوتر

  • ۰
  • ۰

هر خانم کدبانویی دوست دارد خانه‌ای منظم و تمیز داشته باشد تا هنگام آمدن میهمان سرزده به علت به هم ریختگی خانه دچار سرخوردگی و خجالت نشود. همچنین یک خانه مرتب و منظم حتی اگر دکوراسیون ساده‌ای هم داشته باشد به انسان حس آرامش می‌دهد. بسیاری از افراد تصور می‌کنند داشتن چنین خانه تمیزی نیازمند ساعتها تمیزکاری است. شما با رعایت چند نکته طلایی از نظافت منزل که ساده اما مؤثرهستند، می‌توانید برای همیشه خانه‌ای مرتب و تمیز داشته باشید. پس ما با همراه باشید.

نظافت آشپزخانه

تمیز نگه داشتن خانه یک استعداد ذاتی نیست بلکه رعایت یک سری عادت‌ها و داشتن برنامه منظم برای نظافت باعث می‌شوند همیشه خانه تمیز و مرتبی داشته باشید. هر چند داشتن خانه‌ای مرتب با وجود فرزند کوچک و همسر شلخته کار سختی به نظر می‌رسد. اما شما هم می‌توانید با تقسیم کار در بین روزهای هفته و افراد خانواده، داشتن یک برنامه نظافت دقیق، رعایت نکات و راز افرادی که همیشه خانه تمیزی دارند به یک کدبانوی نمونه تبدیل شوید. در ادامه ۱۱ راز افراد باسلیقه برای تمیز نگه داشتن خانه را معرفی می‌کنیم که شما هم با رعایت این ۱۱ نکته خانه‌ای منظم و مرتب خواهید داشت. 

1. ظرف‌ها را بعد از استفاده می‌شویند

بسیاری از مواقع بعد از خوردن شام و ناهار احساس خستگی و سنگینی می‌کنید و دوست دارید جمع کردن ظرف‌ها و قرار دادن آنها در ماشین ظرفشویی یا سینک را به تاخیر بیندازید. اما تلاش کنید با وجود حس خستگی، ظرف‌ها را جمع کرده و بشویید. این کار به زمان کمتری نسبت به عقب انداختن شستشوی ظرف‌ها نیاز خواهد داشت. بعد از مدتی این کار برای شما به عادت تبدیل می‌شود. 

2. از زمان‌های پرت برای تمیز کردن خانه استفاده می‌کنند

از زمان‌های پرت به درستی برای تمیزکاری و مرتب کردن خانه استفاده کنید. به طور مثال زمانی که منتظر جوش آمدن آب کتری برقی یا سماور هستید می‌توانید این زمان را به یک زمان مفید تبدیل کنید. به اطراف و گوشه و کنار اتاق یا آشپزخانه نگاهی بیندازید. اگر چیزی سر جای خودش نیست آن را به جای خودش منتقل کنید یا اگر ظرف کثیفی در سینک ظرفشویی است آن را بشویید. بدین ترتیب شما استفاده بهینه و خوب از یک زمان پرت برای تمیزکردن خانه انجام داده‌اید. 

3. برای وسایل جای مخصوص در نظر می‌گیرند  

نظافت منزل

اگر وسایل خانه جای مخصوص به خود را نداشته باشند، تمام خانه همیشه پر از وسایل ریز و درشت خواهد بود و در تمیز نگه‌داشتن خانه با شکست مواجه خواهید شد. بنابراین برای همه وسایل خانه و آشپزخانه اعم از قاشق، چنگال، لیوان، وسایل اتاق خواب و ... جای معینی را مشخص کنید. همه افراد خانواده را موظف و مقید کنید تا وسایل را در جای مخصوص خود قرار دهند. می‌توانید در مورد افراد کوچک‌تر خانواده از اصل پاداش و تنبیه برای رعایت این نکته استفاده کنید. 

4. خانه را شلوغ نمی‌کنند 

یکی از مهمترین رازهای تمیز نگه داشتن خانه این است که اگر وسیله جدیدی برای خانه خریدید باید یک وسیله قدیمی را که استفاده نمی‌کنید دور بیندازید یا بفروشید و یا به افرادی که نیاز دارند بدهید. 

5. از ابزارهای کمکی برای تمیز نگه داشتن خانه استفاده می‌کنند  

ابزارهای مختلفی مانند قفسه، کمدهای پارچه‌ای و ... وجود دارند که با کمک آنها می‌توان فضای خانه را مرتب نگه داشت. اما ارگانایزر بهترین ابزار کمکی برای تمیز نگه داشتن خانه است. به وسیله ارگانایزر می‌توانید لباس‌ها، جوراب‌ها، لوازم آرایش، جواهرات، اسباب‌بازی‌ها و هر وسیله دیگری را به صورت منظم در فضای کمتری جای دهید. همیشه به سازماندهی و مرتب نگه داشتن خانه و وسایل آن به عنوان عملی مؤثر در دکوراسیون خانه نگاه کنید تا از انجام آن لذت برده و حس آرامش بیشتری پیدا کنید.  

6. گاهی برای تمیز نگه داشتن خانه از سرویس‌های خدماتی کمک می‌گیرند  

اگر بودجه کافی برای استخدام دائم یک نظافتچی منزل را دارید که حتما این کار را انجام دهید تا وقت آزاد شما برای رسیدگی به امور مهمتر بیشتر شود. اما اگر بودجه کافی ندارید هفته‌ای یا ماهی یکبار از نظافتچی کمک بگیرید. می‌توانید به صورت آنلاین با قیمت مناسب، کارگر برای نظافت منزل، شرکت و خدمات فوری با کمترین هزینه درخواست دهید. البته در استخدام نظافتچی همیشه ۲ مورد را در نظر بگیرید:

از افرادی برای تمیز کردن خانه کمک بگیرید که در نظافت منزل حرفه‌ای باشند.

هرگز اجازه ورود به افراد ناشناس که از سوابق آن‌ها اطلاعی ندارید را ندهید. 

 

تمام کارکنان و نظافتچی‌های هوم سرویز آموزش دیده هستند و از قبل فیلتر شده‌اند و گواهی سوء‌پیشینه دارند. بنابراین با خیال آسوده می‌توانید از خدمات نظافتی و خدمات پذیرایی آنان برای تمیز نگه داشتن خانه و پذیرایی از میهمان‌های خود استفاده کنید. همچنین میتوانید از خدمات نظافت شرکت و محل کار بهره ببرید. 

7. نظافت جزئی خانه را به تاخیر نمی‌اندازند  

هر گاه دیدید وسایل خانه یا اسباب‌بازی بچه‌ها سر جای خود نیستند یا لباس‌های شسته شده و خشک شده هنوز مرتب و تا نشده‌اند، بلافاصله در لحظه امور را مدیریت کنید. هر چیزی را سر جای خودش قرار دهید تا اوضاع به هم ریخته‌تر نشود و زمان بیشتری را به خود اختصاص ندهد. 

8. به تنهایی مسئولیت نظافت خانه را به عهده نمی‌گیرند  

اگر تنها زندگی نمی‌کنید، حتما وظایف نظافتی را بین اعضای خانواده تقسیم کنید. بدین صورت هم شما خسته نمی‌شوید و هم احساس مسئولیت بین اعضای خانواده بیشتر شده و کارهای خانه سریع‌تر انجام می‌شوند. سعی کنید به خاطر اینکه انجام کارهای خانه جنبه وظیفه‌ای به خود می‌گیرند را با لذت و به صورت تفریح انجام دهید. به طور مثال هنگام نظافت خانه به موسیقی یا پادکست گوش دهید. 

9. برنامه نظافتی مخصوصی دارند  

خانه خود به خود تمیز نمی‌شود بلکه به یک برنامه نظافت و دستورالعمل خاصی نیاز دارد. مثلا هر شنبه خانه را جارو بزنید یا هر پنج‌شنبه لباس‌ها را بشویید و یا از خدمات نظافت منزل کمک بگیرید.

10. قبل از خواب خانه را مرتب می‌کنند  

همیشه قبل از خواب با صرف چند دقیقه زمان، هر وسیله‌ای را در جای خود قرار داده و به خانه یک نظم کلی دهید. این کار باعث می‌شود صبح با دیدن خانه تمیز و مرتب، روز خوب و بدون آشفتگی را شروع کنید. همچنین اگر شاغل باشید بعد از برگشتن از محل کار به خانه، کار زیادی نداشته و احتیاجی به مرتب کردن خانه نخواهید داشت. 

11. آشپزخانه را همیشه تمیز نگه می‌دارند  

سعی کنید بعد از شستن ظرف‌ها آنها را خشک کنید و در جای خود قرار دهید تا روی هم انباشته نشوند. زباله‌ها را مرتب خالی کنید، پیشخوان آشپزخانه را خلوت و تمیز نگه دارید. دستمال‌های آشپزخانه را بعد از هر بار استفاده شسته، خشک کرده و در کشوی مخصوص خود قرار دهید تا هر بار به دنبال دستمال تمیز نگردید. برای مشاهده روش های بیشتر برای نظافت آشپزخانه این مطلب را مطالعه کنید 

سخن پایانی

در این مقاله نکات مهم و راز افراد برای داشتن خانه‌ای تمیز را بیان کردیم. اما باید بدانید که راز تمیز نگه داشتن خانه بیش از آنکه به نظافت منزل مرتبط شود به عادت‌های شما و افراد خانواده بستگی دارد. سعی کنید عادت تمیز بودن و مرتب نگه داشتن خانه را در خود و دیگر افراد خانواده پرورش دهید تا از انجام آن لذت برده و همیشه خانه‌ای منظم و مرتب داشته باشید. همچنین به شما پیشنهاد می‌کنیم گاهی از خدمات نظافتی خدمات آنلاین معتبر مانند سایت هوم سرویز استفاده کرده و زمانی را به استراحت و یا رسیدگی به دیگر کارهای ضروری اختصاص دهید.

نظرات (۱)

  • سامان ساسانپور
  • سلام سلام
    مرسی از اطلاعات مفیدی که در مورد تمیزی آشپزخانه مطرح کردید. کاش یک پست هم در مورد راهنمای خرید ظروف سرو و پذیرایی بنویسید تا همه استفاده کنیم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی