جدیدترین اخبار بازی

جدیدترین اخبار درباره بازی پلی استیشن، ایکس باکس و کامپیوتر

جدیدترین اخبار بازی

جدیدترین اخبار درباره بازی پلی استیشن، ایکس باکس و کامپیوتر

  • ۰
  • ۰

تعمیر ماشین قبل از سفر

اگر مایلید با اتومبیل خود به یک سفر چند روزه بروید، به طور حتم پیش از آن، باید اتومبیل خود را از جهت سلامت به طور کامل بررسی کنید و تمهیداتی بیندشید که سفر برای شما و دیگر سرنشینان، راحت‌تر شود. در این نوشتار سعی کرده‌ایم برخی از گام‌های مهم پیش از شروع سفر را بررسی کنیم. اگر شما نیز قصد مسافرت با اتومبیل شخصی خود را دارید، پیشنهاد می‌کنیم این راه‌ها را یاد بگیرید:

کولر ماشین را چک کنید

اگر در طول روزهای گرم تابستان قصد مسافرت دارید، بررسی وضعیت سلامت کولر ماشین ضروری است. چرا که در طول مسیر، احتمالا نیاز به روشن کردن آن خواهید داشت. البته اگر در ابتدای سال، کار سرویس کولر را انجام داده‌اید، اینکار نیاز نخواهد بود.

از سلامت زاپاس لاستیک خودرو مطمئن باشید

حتی اگر لاستیک‌های اتومبیل شما نو است و قبل از سفر آنها را بررسی کرده‌اید، حتما وضعیت سلامت زاپاس لاستیک را هم بررسی کنید و بدون داشتن آن، اقدام به مسافرت نکنید. از اینکار سهل و ساده نگذرید، شما نمی‌دانید در طول مسیر چه اتفاقاتی پیش روی شماست.

ماشین را برای بررسی کامل به متخصص نشان دهید

قبل از مسافرت، می‌توانید اتومبیل را به نمایندگی و یا تعمیرکار متخصص نشان دهید تا او وضعیت سلامت خودرو را به طور کامل بررسی کند و اگر اتومبیل روغن‌ریزی، مشکل برقی و یا ... دارد، پیش از رفتن به مسافرت، تعمیرات لازم انجام شود.

شاید موتورشویی لازم است

یکی از کارهایی که افراد کمتر به آن توجه می‌کنند، شستشوی موتور ماشین است. اینکار علاوه بر نوتر شدن ماشین در افزایش کارایی آن هم تاثیر دارد. چرا که در طول استفاده گرد و خاک، روغن و جرم روی آن می‌نشیند و همین موضوع باعث گرم‌تر شدن اتومبیل نسبت به حالت عادی می‌شود. برای اینکار می‌توانید درخواست موتورشویی خودرو در محل داشته باشید تا متخصصین این کار در محل حاضر شوند و کار موتورشویی را انجام دهند.

شیشه‌شورها را بررسی کنید

لاستیک تعبیه شده در شیشه‌شورهای اتومبیل به مرور زمان و به ویژه زمانی که برای ساعات طولانی در معرض آفتاب قرار می‌گیرند، خراب شده و کارایی‌شان را از دست می‌دهند. بنابراین پیش از اقدام به مسافرت علاوه بر بررسی این بخش از اتومبیل، مخزن آب شیشه‌شور را هم از وجود آب چک کنید و در صورت نیاز آن را با آب پر کنید.

از داخل ماشین غافل نشوید

تا به اینجا از موارد فنی اتومبیل صحبت کرده‌ایم، اما موارد دیگری وجود دارند که برای راحتی راننده و سرنشینان آن ضروری است:

برای راحتی سرنشینان، وضعیت سلامت صندلی‌ها و کمربند ایمنی را چک کنید. در حالت ایده‌ال بهتر است با ظرفیت کمتر از تعداد اصلی سرنشینان مسافرت کنید تا افراد فضای بیشتری برای استراحت داخل اتومبیل داشته باشند. همچنین اگر قصد خوابیدن در ماشین را دارید، این نکات را بخاطر بسپارید.

  • ۰۰/۰۴/۳۱
  • austin wardy

تعمیر ماشین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی